Nejdůležitější je pro nás spokojenost zákazníka. Naše vozi jsou prověřeny, ale rozumíme, že většina kupujících je od přírody podezíravá. Nebudeme nic tajit a se zákazníkem vše projdeme a vozidlo ukážeme. Nejdůležitější součástí této prohlídky je určitě testovací jízda ve vybraném voze. Na co se zaměřit jsme vybrali a sepsali do několika bodů.
Pomalu se rozjeďte. Chod motoru by měl být plynulý, bez jakéhokoliv škubání. Zrychlujte až do maximálních otáček. Během záběru motoru by se neměly projevit žádné prodlevy či ztráty výkonu. Je-li motor vybaven turbodmychadlem, trvá chvíli, než začne učinkovat. Pak by měl být znatelný plynulý výkový nárůst.
Řazení musí jít plynule, lehce a přesně. Vyzkoušejte jej při pomalé, klidnější jízdě, ale i při sportovnější jízdě s vytáčením otáček motoru do maxima.
Během přeřazování se nesmí ozývat žádné zvuky, které by signalizovaly, že zařazení nebylo okamžité. Mezi jednotlivými stupni by měly být přechody plynulé a bez rázů. Pokud se objeví škubání, je problém buď se spojkou nebo s automatickou převodovkou.
Na rovném a bezpečném úseku sundejte na chvíli ruce z volantu a pozorujte, jestli auto netáhne do stran. Totéž zkoušejte při zvyšování a snižování rychlosti.
Účinek brzd ověřujte prudkým brzděním z vyšší rychlosti. Neměly by se ozývat neobvyklé zvuky, rány či vibrace, to by naznačovalo problém např. s kotouči či destičkami a mohla by Vás čekat další investice do opravy. Na rovném úseku na chvíli uvolněte volant a brzděte. Pokud auto „nedrží stopu", jsou na vině špatné brzdy, uchycení náprav, vadná geometrie nebo sjeté pneumatiky.
Ještě před jízdou zkuste jednoduchý test. Zatlačte na blatník v místě nad tlumičem, jako byste chtěli auto rozhoupat. Rozhodně by nemělo v houpání pokračovat! Při prudkém zastavení by v žádném případě nemělo dojít ke zhoupnutí vozidla a k tendenci zpětného pohybu vozu. Rázy nebo vibrace způsobené nerovností vozovky by se neměly přenášet do samotného řízení. Tento jev může být způsoben opotřebením závěsů ramen, čepů řízení, stabilizátorů apod.
Na test poloos je třeba vybrat místo, kde je možné zatáčet na obě strany. Od pomalého rozjíždění do kruhu přejděte k razantnějšímu přidávání plynu. Neměly by se ozývat žádné neobvyklé zvuky, zejména byste neměli slyšet zvuky podobné přeskakování řetězu na ozubeném kole. Pokud se tak stane, poloosa je špatná.
Opotřebení ložisek se projeví slyšitelným hučením. Za jízdy pozvolna otáčejte volantem z jedné strany na druhou tak, aby se váha vozu přenášela na strany. Poslouchejte rozdíl mezi zvukem při zatížení a odlehčení - opotřebované ložisko začne při zatížení výrazně hučet.
Na závadu výfuku nebo katalyzátoru by vás měly upozornit různé druhy zvuků jako např. zvonění, kovový či cinkavé zvuky. Optická kontrola může odhalit výrazně zkorodovaná místa.